philalden

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2017

Begrava

Av Marie Philaldén - 20 oktober 2017 00:28


Man kommer inte undan..... 

              hur mycket man än försöker.....

                            det går inte..... !!!!


När det händer något i livet såsom dödsfall, trauma, födelse, skilsmässa, svek....

         you name it.......

Då stänger man av och säger....... ALLT LÖSER SIG

Man bara går vidare och skakar av sig som en blöt hund.....

                  Tror att nu är det borta och fixat


Tiden går.... 

Något jagar en i mörkret, skuggorna kommer efter, dom lämnar oss aldrig.

När dom kommit i kapp, då finns det inget stopp, denna gången slår allt ner som en enda stor

                    TORNADO


Allt som man skakat av sig hittade tillbaka

Nu kommer man inte undan längre.

Helt plötsligt ska man bearbeta, den största frågan är;
                     Hur fan gör jag det?

Det går inte sortera, allt landade på en gång.


Jag har i alla fall äntligen funnit hur jag ska göra.

SKRIVA

Behöver inte vara en röd tråd, utan skriva om det som finns inom mig för stunden.

Ut med skiten, bearbeta det, gråt, skrik, låt ångesten rusa i kroppen.

Någon gång måste det ta slut.


Ikväll är mina tankar när sköterskan gav mig överdosen.

När jag var i liemannens öga, kände hans kalla hand på min axel, hur han drog mig längre ifrån livet.

Hur jag bara lade locket på, ryckte på axlarna och skakade av mig allt.

Nu sitter jag här. Slåss med sjukvården om min sjukdom.

Om hjälpen jag inte får, hur dom leker med mitt liv.

Det är därför händelsen om överdosen kommer tillbaka med ett slagkraft mot magen.

Jag läser min anmälan till IVO, min journal, läkarens svar, sjuksköterskans personliga brev till mig.

Hur hånad jag blev, hur dom skyddar varandra.

Sen att jag gick hand i hand med liemannen skiter dom fullständigt i.

Jag har gjort så många undersökningar, som visar vad jag lider av.
Alla blodprover visar samma sak. Alla röntgen som visar sanningen.

Ändå ser dom mig inte som sjuk.

JAG VILL VARA FRISK. JAG VILL LEVA

Jag har barnbarn, barn, svärdotter, svärson, kusiner, min pappa, vänner.......

Varför kan jag inte få den vård jag behöver så jag kan bli frisk ? ? ?

Jag kan inte hitta på mina sjukdomar, jag kan inte vara psykisk sjuk.

Blodprov, röntgen visar klart och tydligt vad som fattas mig.

Det enda jag hör är att dom har läget under kontroll.

Denna gången har dom inte det.

Nu ska jag till läkaren den 8 november......då kommer hela mitt liv förändras.


Jag kan inte säga det jag vill säga.

Får inte orden över mina läppar, ord jag tänker

Den största gåvan och skatten har jag fått genom mina barnbarn, kommer få ett barnbarn till i början av 2018. Dom ger mig styrkan att stiga upp varje morgon och kämpa mot denna jävla ångest och alla skuggor som kommit ifatt mig.

Dom får mig att glömma för stunden.


Rådet jag har till er alla där ute.

BEARBETA direkt när något händer i ert liv.

Ni får tillbaka det dubbelt upp längre fram i livet.

Man kan inte fly från något som man försöker begrava......


Jag slåss i dimman, dimman av allt som omger mig just nu.

Känns som jag har ett svärd i handen och bara snurrar runt för att ta bort allt.

Tyvärr måste jag möta allt en gång till.


En dag kommer dit igen som låten speglar :) <3

#spotify

 
 
Icaibloggen

Icaibloggen

20 oktober 2017 01:05

Vännen, jag håller tummarna att du till slut får reda på hur allt ligger till och kan få må bättre! Tänker på dig. Kram ❤

http://nouw.com/icaibloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Philaldén - 1 februari 2018 00:59

  Döden är ett ångestfyllt ord. Alla kommer vi drabbas, alla har vi drabbats eller kommer drabbas av sorg. Sorgen är så olika hos oss alla. Vissa sörjer snabbt och kort, Vissa sörjer ett livs långt saknad.   Jag har förlorat många till li...

Av Marie Philaldén - 24 januari 2018 12:47

  LONG TIME .........           BUT NOW I´M HERE   När man trillat ner i djupet och bara se svart runt omrking sig               ska man inte blogga Det blir så fel, man kan inte fokusera              skriver om saker som man ångrar sen...

Av Marie Philaldén - 23 oktober 2017 00:31

  Mitt liv har varit en enorm resa.   En resa som innehåller                                       ALLT   En dag kommer jag skriva boken, sen om det ges ut....                             Det är en annan historia   Det är inte bara ...

Av Marie Philaldén - 22 oktober 2017 18:22

  Jag har tagit beslutet att logga ut från både                       Facebook och Messenger På obestämd tid.   Anledningen är privat. Men ni kommer förstå en dag.   Så ni som fortfarande har ett intresse att jag ska finnas i ert liv ...

Av Marie Philaldén - 21 oktober 2017 14:48

  Kan inte säga det bättre själv.....   Så lyssna ...... ni kanske förstår   ...

Ovido - Quiz & Flashcards