philalden

Direktlänk till inlägg 27 april 2017

Lotta

Av Marie Philaldén - 27 april 2017 16:01


Vi är gravida ! ! !


            Lyckan stod högt i tak <3


Ville skrika ut till hela världen....


                  VI SKA FÅ ETT BARN ! ! ! ! 


Att man kunde känna en sån glädje, känna sig så fullständigt hel.

Jag skulle bli mamma...... 


Vid inskrivningen hos barnmorskan kändes det som att det var 

bara JAG som var gravid i hela världen.

Enda besvikelsen var att ingen så det på mig.

Magen var ju fortfarande platt som en pannkaka.


Jag fick en fråga om jag ville ta ett AFP prov som visar om barnet är handikappat,

om man väntar tvillingar. 

Jag tog provet och skulle jag inte höra något inom åtta dagar var det inget att oroa sig för.

Åttonde dagen kom, brevbäraren slängde ner ett litet vitt kuvert.

Från sjukhuset.

"Bästa Marie.

Ert AFP prov visar förhöjda värden, ber eder att kontakta ultraljudsmottagningen omgående

för en undersökning."

Golvet gungade under fötterna, Skrek, lade mina händer på magen.

NEJ ! ! !


Gjorde ultraljudsundersökningen. 

INGA tecken på att barnet var handikappat.

Allt såg bra ut......

Varför hade jag känslan att 

                         NÅGOT VAR FEL


Dagen D kom.

Nu var det dags för vårt mirakel att komma i vår famn.

Förlossningen var svår, låg i krystvärkar i 32 min. Dom fick avbryta förlossningen

för både barnet och jag hade syrebrist.

Barnet blev tångförlöst.


Hörde ditt skrik, såg dig, dom lindade in dig i en grön handduk.

Fick ha dig på min mage i 30 sek.

Sen rusade dom ut med dig genom dörren.

Jag tittade på din pappa och fattade inget alls.

Han hade varit utan snus hela dagen så han gick till kiosken för handla.

Läkaren sydde mig, hade blivit uppskuren och spruckit själv.

Så detta tog nästan en timme, det enda jag tänkte på vart är mitt barn.


Helt plötsligt öppnades dörren. 
In kom en rödhårig Läkare ( säger att rödhåriga läkare ger otur) med en kuvös.

I kuvösen låg mitt barn.

Jag bara skrek.....

                   "VAD HÄNDER ? ? ? "


Då tittar läkaren på mig....


"Vill bara meddela att din dotter är född med ett handikapp som heter

"spina bifida" och betyder "ryggmärgsbråck".

(på ryggen ligger en vit kompress)

Vill du se? 

Sen lyfter han på kompressen utan att invänta svar och jag ser

                "ett hål 5x5 cm och sen hennes ryggrad"


Jag svimmade, vaknade av att jag skrek, var hysterisk

Vad händer? Dom sa ju att barnet var friskt vid ultaljudsundersökningen


Mitt barn

Vårt barn


När dörren stängdes igen efter dom så skrek jag rakt ut.

Jag överlever inte detta.

En sköterska kom in och gav mig en lugnande spruta.


Efter en halvtimme kom sköterskan tillbaka med 5 st fotografier på vår dotter.

Hon skulle transporteras direkt till Lund för operation.

Här ligger jag med fotografier, hör dom andra barnen som skriker på förlossningen.

Mitt barn, mitt barn....


Mitt lilla barn.

      Vem vill dig så här ont?

             Varför kan dom inte straffa mig istället?


Chocken började släppa......skriket som kommer ur min strupe......


                      MITT BARN ÄR HANDIKAPPAT.......


( detta var år 1987)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Philaldén - 1 februari 2018 00:59

  Döden är ett ångestfyllt ord. Alla kommer vi drabbas, alla har vi drabbats eller kommer drabbas av sorg. Sorgen är så olika hos oss alla. Vissa sörjer snabbt och kort, Vissa sörjer ett livs långt saknad.   Jag har förlorat många till li...

Av Marie Philaldén - 24 januari 2018 12:47

  LONG TIME .........           BUT NOW I´M HERE   När man trillat ner i djupet och bara se svart runt omrking sig               ska man inte blogga Det blir så fel, man kan inte fokusera              skriver om saker som man ångrar sen...

Av Marie Philaldén - 23 oktober 2017 00:31

  Mitt liv har varit en enorm resa.   En resa som innehåller                                       ALLT   En dag kommer jag skriva boken, sen om det ges ut....                             Det är en annan historia   Det är inte bara ...

Av Marie Philaldén - 22 oktober 2017 18:22

  Jag har tagit beslutet att logga ut från både                       Facebook och Messenger På obestämd tid.   Anledningen är privat. Men ni kommer förstå en dag.   Så ni som fortfarande har ett intresse att jag ska finnas i ert liv ...

Av Marie Philaldén - 21 oktober 2017 14:48

  Kan inte säga det bättre själv.....   Så lyssna ...... ni kanske förstår   ...

Ovido - Quiz & Flashcards