philalden

Direktlänk till inlägg 29 april 2017

Akuten

Av Marie Philaldén - 29 april 2017 00:06


Detta hände mig på akutmottagningen.....

Skrämmande med sant............................................


Som jag skrev innan hade jag gjort en operation som misslyckades totalt.

Efter 8 operationer fick jag åka hem, klarade mig i hela sex dagar innan

jag fick åka tillbaka till sjukhuset i ilfart med ambulans.


Min son var med mig, det var vid åtta tiden på kvällen.

Kommer in till akutmottagningen, dom gjorde en undersökning i akutrummet,

bedömde att jag kunde flyttas till ett annat rum.


Där började min mardröm.

Jag ligger och skriker av smärta, känns som ett stort köttsår i analen.

Det svider, brinner och smärtar.....

          kan inte andas.....

               smärtan övertar hela min kropp

Ligger på sidan, håller ihop mina händer och snurrar med fingarna hela tiden.....

Kan inte sluta skrika.....

Min son ringer på klockan och be dom ge mig smärtlindring....

               dom vägrar


Läkaren kommer.....

     glömmer aldrig hans namn

                      MATTIAS


Han tittar på mig och skakar på huvudet.

Be mig lugna ner mig.....skriker att jag inte kan....

gör så ont.....

Min son säger till honom att han ska ge mig smärtlindring.

Läkaren säger att han vill undersöka mig och känna efter i analen med ett finger.....

JAG SKRIKER......

                        DU RÖR MIG INTE.....

                                DET ÄR FAN BARA ETT KÖTTSÅR


Han lyssnar inte utan tar på sig en handske och kör upp ett finger....

              JAG SVIMMAR

Hans hand är blodig......

Sen säger han..

                         Du är förstoppad, tror jag..... 

                                          du ska få ett lavemang


En sköterska kommer in..... tar min säng och kär in mig på en stor toalett med dusch

När hon kör in pipen med klyxet i min anal svimmar jag av smärtan

Hon går......

Jag ligger kvar i en kvart och kan inte sluta skrika av min smärta....

Ber min son att köra tillbaka mig i rummet för det händer inget.

Hinner bara in i rummet....känner att jag måste krysta

Min son bär mig nästan tillbaka till toaletten.

Sätter mig....hela analen är som ett stort köttsår....känner hur det droppar blod

Försöker krysta....

              Svider...

                   Brinner.....

                       Smärtar.....

                          Vrålar......

Min son står i dörröppningen och försöker få tag på en läkare eller sköterska....

Ingen dyker upp....ingen hör mina vrål....

Skriker på min son...

Han kommer in.....ställer sig framför mig.....

    jag tar tag i hans axlar.....

               kryster.....

                       reser mig upp....

                            blodet sprutar ihop med klyxet

                                 

         JAG SVIMMAR I HANS FAMN


En sköterska kommer

Är förbannad för att jag har smutsat ner toaletten....

Att det var blod överallt.


Hamnar i rummet....

Skriker av min smärta...

    Be min son att ta livet av mig...

          Skriker dessa orden till honom varje minut....

                      DÖDA MIG....DÖDA MIG


Efter några timmars skrikande kommer min sons pappa till akuten....

då är klockan 3 på morgonen.

Min son orkade inte mer....han var helt förtvivlad att jag inte fick hjälp


Läkaren kommer in nästan samtidigt som han kommer.....

Han tittar på mig och säger....

                     -" Ja, ja..... du vill ju inte bajsa och du lugnar ju inte ner dig...

                          så jag har väl inget val än att lägga in dig igen...."


När läkaren gick så skrek jag bara.....

                   fortfarande ingen smärtlindring på alla dessa timmar.....

Min sons pappa försvann efter läkaren.....

Det gick knappt fem minuter så kom en sköterska in med en vagn....

Hon tittade på mig med tårar i ögonen och sa.....

           " äntligen ska du få din smärtlindring Marie.

          Vi är många här inne som knappt klarat av att jobba för

          vi har mått så dåligt av hur läkaren behandlat dig."

          Du säger stopp själv när du känner att din smärta är borta...."


Denna underbara sköterska var min räddande ängel....

            hade hon inte kommit så hade jag nog inte levt idag....


Dagen efter blev jag opererad igen....

Så denna jävla läkare spelade ett spel med mig


                 HAN TRODDE NOG ATT HAN VAR
                                            GUD.......

Hade makten över mitt liv och min smärta.....




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Philaldén - 1 februari 2018 00:59

  Döden är ett ångestfyllt ord. Alla kommer vi drabbas, alla har vi drabbats eller kommer drabbas av sorg. Sorgen är så olika hos oss alla. Vissa sörjer snabbt och kort, Vissa sörjer ett livs långt saknad.   Jag har förlorat många till li...

Av Marie Philaldén - 24 januari 2018 12:47

  LONG TIME .........           BUT NOW I´M HERE   När man trillat ner i djupet och bara se svart runt omrking sig               ska man inte blogga Det blir så fel, man kan inte fokusera              skriver om saker som man ångrar sen...

Av Marie Philaldén - 23 oktober 2017 00:31

  Mitt liv har varit en enorm resa.   En resa som innehåller                                       ALLT   En dag kommer jag skriva boken, sen om det ges ut....                             Det är en annan historia   Det är inte bara ...

Av Marie Philaldén - 22 oktober 2017 18:22

  Jag har tagit beslutet att logga ut från både                       Facebook och Messenger På obestämd tid.   Anledningen är privat. Men ni kommer förstå en dag.   Så ni som fortfarande har ett intresse att jag ska finnas i ert liv ...

Av Marie Philaldén - 21 oktober 2017 14:48

  Kan inte säga det bättre själv.....   Så lyssna ...... ni kanske förstår   ...

Ovido - Quiz & Flashcards