philalden

Alla inlägg under juni 2017

Av Marie Philaldén - 7 juni 2017 00:20


Denna blogg ger mig så blandade känslor.

Älskar att skriva, lyssna på bra musik medan jag skriver.

Få ur mig det som finns inom mig, dela med mig av livet.

Om en blogg ska fungera måste man vara aktiv här inne.

Känns som att jag måste bestämma mig.


Aktiv eller inaktiv.......? ? ? ? ?


Min fokus har legat hos min dotter och hennes familj sen januari.

Hon fick jobb, Felix fyllde 1 år nu den 2 juni.

Här får man inte börja på dagis förrän du fyllt 12 månader.

Så jag fick frågan om jag kunde ställa upp och passa honom medan hon jobbar.

Klart jag sa

               JA

Det är en ära att få passa sitt barnbarn så mycket som möjligt.

Bygga våra egna minnen, få följa honom i hans utveckling.

Klart jag är trött, man är ju inte pur ung längre.

Men ni ska veta att det är värt allt.

Dom dagar jag inte träffar honom är hemska, saknaden är enorm.

Blir så glad och lycklig när jag tillbringar tiden med honom.

Just nu sitter jag i sängen, hemma hos dottern.

Ska vara här hela veckan. 
I morgon ska han till dagis, vara där en stund med sin mamma.

Nu börjar inskolningen och jag får lägga i backen.

Nu ska deras vardag börja.


Här möter ni Felix 2016 06 02


       


Nu kanske ni förstår varför jag inte har skrivit, vart min energi har varit.


Men lovar att jag ska bli så aktiv jag kan igen.

Fått äran att bli medlem i en grupp på Facebook om Bloggqueens....

Älskar att läsa andras bloggar, få ta del av deras vardag.

Kanske dom vill ta en del av mig också.


Nu ska tanten sova.

I morgon är en ny dag med Felix <3


Kramiz

Ovido - Quiz & Flashcards